فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

سردیس طلایی دوره ی هخامنشی

اینسردیس به بلندی11.3 سانتی متر متعلق به گنجینه ی آمودریا از دوره ی هخامنشی است. این اثر که جنس آن طلاست در تخت کواد (قباد) تاجیکستان بافته شده و اکنون در موزه ی بریتانیا نگهداری می شود. گنجینه ی آمودریا مهمترین مجموعه ی آثار با جنس طلا و نقره است که از دوره ی هخامنشی به جا مانده است.
 

این گنجینه در ساحل رود آمودریا (جیحون) یافته شده وبیشتر آثار آن متعلق به سده ی چهارم و پنجم پیش از میلاد است. بیشترآثار این مجموعه دارای سبکی است که به عنوان سبک شناخته شده دردربارهخامنشی مشهور است. البته این سردیس ممکن است که یک تولید محلی باشد. این اثرصورت جوان بدون ریشی را نشان می دهد که گوشهایش نیز (برای گوشواره) سوراخ شده بوده. ممکن است این سردیس بخشی از مجسمه ای باشد که شاید جنسی دیگری مانند چوب داشته.

ظرفی با نمایی از یک خانه، ساخت شرق ایران چهار هزار و پانصد سال پیش


این ظرف در نیمه ی هزاره ی سوم پیش از میلاد در شرق ایران ساخته شده است و اکنون در موزه ی لوور نگهداری می شود.

 
 
 
اینظرف استوانه مانند به ارتفاع 6 سانتی متر و .....


ادامه مطلب ...

 تندیس شاه ساسانی

این تندیس در موزه ی فیلد در ایالت ایلینوی امریکا قراردارد. گروه کاوشگریکیش، هفت ساختمان را از زیر خاک بیرون کشیدند که بر دیوارهای آنها گچ بری وجود داشت. اثر بالا تندیس یکی ازشاهان ساسانی است که در این کاوش یافته شده.

 
با توجه به فرم تاج حدس زده می شود که این اثر،شاپور دوم (310 تا 379 میلادی) یا بهرام (420 تا 438میلاد)  باشد.
آیا تاکنون درباره گنج های باستانی ایران شنیده اید، گنج معروف داریوش هخامنشی که در محدوده شهر همدان امروزی پنهان نموده و تا به امروز راز آن گشوده نشده است .
 
 
 
 
طلای پادشاه بزرگ ایرانیان ، داریوش سوم هخامنشی که در سالهای 380 تا 330 قبل از میلاد می زیست،بزرگترین گنج تمام دورانهابه شمار می آید. بخشی از این گنج را امپراتور مقدونیان ، اسکندر کبیر(232 – 356 ق.م ) زمانی که در سالهای حدود (334 ق.م)  کشور پادشاهی ایران را تسخیر وگنجینه های ......


ادامه مطلب ...
پلاک طلایی هخامنشی
 
شکل زیر پلاکی با نقش شیردال به ابعاد 13.6 در 9.8 سانتی متر را متر را نشان می دهد که جنس آن از طلاست و .....


ادامه مطلب ...
تندیسهای برنزی لرستان، هزاره ی نخست پیش از میلاد
 
در این پست تعدادی از تندیسهای برنزی لرستان را مشاهده می کنید که اغلب ساخت آنها به 2400 تا 2800 سال پیش باز می گردد. آثار نشان داده شده در این پست به دو گروه تقسیم می شوند. گروه نخست که اغلب حفره ای در میان آنها مشاهده می شود، به صورت جفت ساخته شده اند و حفره ی میانی برای عبور میله ی فلز ی است که این دو جفت را به یکدیگر متصل کند. این آثار غالبا به عنوان بخشی از دهانه ی افسار اسب به کار می رفتند. شخصیت بعضی از آثار به صورت نیمه انسان (اسب بالدار با صورت انسان و موهایی که به صورت فرخورده در دو سوی صورت آویزان است. شاخ این موجودات حکایت از ماورایی بودن آنها دارد) هستند. گروه دوم شامل نگهدارنده های میله می شود که غالبا بلند و متقارن هستند.
 
 .
.
.


ادامه مطلب ...
نمونه ای از برنزهای لرستان با نقش زن
 
 
شکل بالا نمونه ای از برنز های لرستان با نقش زن را نشان می دهد.  این اثر ساخت هزاره ی نخست پیش از میلاد است و .....


ادامه مطلب ...

 

تندیس سه هزار ساله ی لرستان با شخصیت زن
 
 
تصویر بالا یکی از آثار ساخته شده در هزاره ی نخست پیش از میلاد در محدوده ی لرستان است. جنس اثر از سرامیک است و دو نمونه از آن کشف شده. نمونه ای که در شکل نشان داده شده در موزه ی ....


ادامه مطلب ...

کتیبه هخامنشی خارک

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 330
بازدید کل : 1436496
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1